Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Wierzchowinach::Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Wierzchowinach::Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Wierzchowinach

Projekt edukacyjny ”Wyzwania Teodora”.

            Starsza grupa przedszkolna w roku szkolnym 2020/21 będzie brała udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym pt.:”Wyzwania Teodora”. Nad realizacją projektu będzie czuwała pani Agata Koperska – Ścipień.

  Zadaniem przedszkolaków będzie zdobycie 7 sprawności Profesora Teodora:

- Sprawność zdrowego osiłka,

- Sprawność kuchcikowego mistrza,

- Sprawność antynudka,

- Sprawność artystycznej duszy,

- Sprawność pomocnej dłoni,

- Sprawność przyjaciela przyrody,

- Sprawność kochającego serca.

 

Opis projektu

 Teodor to bocian, przyjaciel dzieci, a zwłaszcza przedszkolaków. Ten wyjątkowy bocian wie, jak ważne jest dbanie o wszechstronny rozwój dzieci, ale równocześnie pamięta zawsze o tym, aby zwracać uwagę na potrzeby i uczucia innych. Dlatego postanowił zostać profesorem nauk przedszkolnych i przekazywać najmłodszym wiedzę oraz pomagać zdobywać nowe umiejętności,
a jednocześnie mobilizując ich do jak najbardziej kreatywnych działań.

Projekt „Wyzwania Teodora” skierowany do przedszkoli , to sposób na przekazanie dzieciom, czasem prostych, ale bardzo ważnych umiejętności i wartości. A wszystko za sprawą z pozoru zwykłego bociana. Teodor chce, aby przedszkolaki zdobyły siedem sprawności, które uważa za najbardziej przydatne, dlatego wyznaczy siedem zadań do wykonania. Będą one związane ze sportem, przygotowywaniem posiłku, okazywaniem pomocy, wyrażaniem emocji i uczuć, dbaniem o przyrodę, ale również znajdzie się coś dla małych artystów. Kto podejmie wyzwanie
 i poradzi sobie z zadaniem otrzyma odznakę, a gdy zbierze wszystkie, zostanie nagrodzony dyplomem profesora Teodora.

 Cele ogólne

            Głównym celem niniejszego projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem.

 

Cele szczegółowe

  •  Dbanie o wszechstronny i indywidualny rozwój dzieci
  •  Zdobywanie różnych umiejętności (w zależności od wyboru sposobu realizacji danego zadania np.: przygotowywanie zdrowej przekąski, segregacja śmieci, wykonanie pracy plastycznej, zaprezentowanie tańca itd.)
  • Rozwijanie umiejętności współpracy.