Ja w relacjach. Jak zrozumieć siebie i innych?
Ja w relacjach. Jak zrozumieć siebie i innych? to projekt przygotowany przez Fundację Uniwersytet Dzieci, który jest realizowany w klasie 6 podczas zajęć z wychowawcą.
Realizacja projektu pomoże uczniom w odniesieniu życiowego sukcesu, a także będzie wspierać rozwój ich kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Podczas lekcji uczniowie będą działać zarówno zespołowo, jak i indywidualnie. Popracują nad asertywną i konstruktywną komunikacją, a także wezmą udział w ćwiczeniach pomagających w regulacji emocji. Dzięki projektowi uczniowie nauczą się lepiej rozumieć siebie oraz innych. Wzmocnią poczucie własnej wartości, a także uważność. Rozwiną umiejętność komunikacji oraz nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji.
Na zajęciach uczniowie będą mieli możliwość wzięcia udziału w różnorodnych ćwiczeniach, grach interakcyjnych i zabawach, które pozwolą na lepsze poznanie zarówno siebie, jak i innych. Przygotowane zadania mają dostarczyć uczestnikom wiedzę na temat swoich cech osobowości i preferencji. Pozwolą również lepiej się poznać i zintegrować, by efektywniej pracować w klasie. Uczniowie wcielą się w role innych osób. Postarają się nazwać ich uczucia, zrozumieć i wyobrazić sobie siebie na ich miejscu. Nauczą się także dostrzegać pozytywne cechy u innych ludzi. Na koniec napiszą kolegom z klasy na karteczkach coś miłego - przyczyni się to do głębszej integracji w klasie, ponieważ empatia i współpraca zawsze idą w parze. Uczniowie będą rozpoznawać, gdzie w ich ciele kryją się podstawowe emocje, takie jak radość, smutek, strach czy złość.