380531347_873176390635662_2073469203676026028_n.jpg[small]380275764_313853927941137_8910619644395345075_n.jpg[small]395762613_1152520239524792_465640552225283114_n.jpg[small] 380325913_345675691321015_8140220710946243126_n.jpg[small]

Matematyka w pogodzie

 

Projekt realizowany w kl. 6

Autor i koordynator: Justyna Sadowska

 

Projekt polega na odnalezieniu związku między matematyka a pogodą. Matematyka jest przedmiotem trudnym dla większości uczniów. Dzięki połączeniu jej z zagadnieniami przyrodniczymi może okazać się dla uczniów bardziej interesująca. Częste zajęcia w terenie, obserwacja przyrody, poznanie symboliki żywiołów i tworzenie brył platońskich oraz wyszukiwanie pogodowych rekordów może okazać się dla dzieci fascynującym zajęciem. Uczniowie poznają zawód meteorologa.

Projekt obejmuje następujące działania:

1. Obserwacja pogody: codzienne odczytywanie temperatury, ciśnienia, siły wiatru ze stacji meteorologicznej; zebranie danych w tabeli, opracowanie diagramów i wykresów na podstawie zebranych danych. Wykonanie prezentacji multimedialnej.

2. Przedstawienie żywiołów jako przykładów brył platońskich: omówienie symboliki, rysowanie siatek brył, sklejanie brył, organizacja wystawy.

3. Rekordy pogodowe: wyszukiwanie informacji, zebranie i przedstawienie danych, analiza otrzymanych informacji, wykonanie broszury.

4. Organizacja konkursu plastycznego ,,Matematyka w pogodzie".

6. Wycieczka do Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej w Warszawie - spotkanie z meteorologiem.