Matematyka w pogodzie
Projekt realizowany w kl. 6
Autor i koordynator: Justyna Sadowska
Projekt polega na odnalezieniu związku między matematyka a pogodą. Matematyka jest przedmiotem trudnym dla większości uczniów. Dzięki połączeniu jej z zagadnieniami przyrodniczymi może okazać się dla uczniów bardziej interesująca. Częste zajęcia w terenie, obserwacja przyrody, poznanie symboliki żywiołów i tworzenie brył platońskich oraz wyszukiwanie pogodowych rekordów może okazać się dla dzieci fascynującym zajęciem. Uczniowie poznają zawód meteorologa.
Projekt obejmuje następujące działania:
1. Obserwacja pogody: codzienne odczytywanie temperatury, ciśnienia, siły wiatru ze stacji meteorologicznej; zebranie danych w tabeli, opracowanie diagramów i wykresów na podstawie zebranych danych. Wykonanie prezentacji multimedialnej.
2. Przedstawienie żywiołów jako przykładów brył platońskich: omówienie symboliki, rysowanie siatek brył, sklejanie brył, organizacja wystawy.
3. Rekordy pogodowe: wyszukiwanie informacji, zebranie i przedstawienie danych, analiza otrzymanych informacji, wykonanie broszury.
4. Organizacja konkursu plastycznego ,,Matematyka w pogodzie".
6. Wycieczka do Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej w Warszawie - spotkanie z meteorologiem.