Informacje o programie Złote Szkoły NBP

Nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego programu edukacyjnego Złote Szkoły NBP. Ideą programu jest przygotowanie młodzieży do bezpiecznego i swobodnego poruszania się w świecie finansów. Temat przewodni tegorocznej edycji brzmi: POLSKI ZŁOTY W OBIEGU OD 100 LAT – NBP i jego funkcja emisyjna.

Na początku zawiązała się Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, w skład której weszły  koordynatorki: pani Justyna Sadowska i pani Patrycja Wieczorek oraz uczniowie z klasy 7: Michał Boczek, Nikola Boryczka, Rafał Cielniak, Alan Pysiak, Jakub Słomka, Lena Sumińska, Oliwier Szymański, Kamil Wieczorek, Zuzanna Wolak, Magdalena Żarłok. Drużyna zdobywała niezbędną wiedzę do wykonania trzech zadań: lekcja z ekonomią, warsztaty, debata oraz opracowała pomysły na ich realizację i przeprowadziła zadania programu.

Lekcja z ekonomią

Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej uczestniczyła w wielu lekcjach, które miały interdyscyplinarny charakter,  łączyły tematykę ekonomii z innymi dziedzinami wiedzy i skupione były wokół tematu:  „Polski złoty w obiegu od 100 lat – NBP i jego funkcja emisyjna”. Uczniowie przygotowywali plakaty, prezentacje, wystawy, gazetki, organizowali przestrzeń do przeprowadzenia zajęć, prowadzili dokumentacje filmową, montowali filmy, robili zdjęcia, propagowali wśród innych uczniów wiedzę ekonomiczną, pracowali w zespole, rozwijali swoje kompetencje.

Debata szkolna

Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej włączyła się w organizację debat  poświęconym tematowi przewodniemu programu. Uczniowie podczas debat klasowych zbierali materiały filmowe, które wykorzystali do przygotowania dokumentacji filmowej. Uczniowie z drużyny opracowali poszczególne argumenty i przygotowali cały  scenariusz debaty szkolnej. Razem z koordynatorami zaprosili ekspertów na debatę. Pomagali w przygotowaniu dekoracji oraz organizacji przestrzeni sali, w której odbyła się debata. Przeprowadzili debatę oksfordzką, w której brały udział dwie drużyny: Propozycji i Opozycji, a ich członkowie wypowiadali się na dany temat. Wykorzystując program do obróbki filmów, zmontowali film.

Warsztat uczniowski

Uczniowie należący do Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej z pomocą opiekunów merytorycznych brali udział w organizacji wielu warsztatów utrwalających wiedzę z zakresu tematu przewodniego edycji. Zakupili potrzebne rzeczy do przygotowania dekoracji oraz produktów do kawiarenki, stworzyli menu,  przygotowali miejsce do przeprowadzenia warsztatów oraz wykonali dekorację w klimacie romantycznej kawiarenki oraz nawiązujące do tematyki walentynek. Uczniowie – wspólnicy miniprzedsiębiorstwa opracowali pomysł na produkt, przygotowali biznesplan przedsięwzięcia, zgromadzili niezbędny kapitał, podjęli działania marketingowe – przygotowali plakaty, ulotki, produkowali ciasta i desery,  sprzedawali swoje produkty, podejmowali ryzyko biznesowe oraz prowadzili dokumentację finansową swojego przedsiębiorstwa. Uczniowie Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej ustalili kolejność korzystania z usług przedsiębiorstwa przez innych uczniów, obsługiwali klientów, przyjmowali i rozliczali pieniądze. Podczas kolejnych warsztatów uczniowie z klasy 7 przygotowali prezentację na temat banknotów obiegowych, banknotów okolicznościowych oraz tego co powinno znajdować się na każdym banknocie. Wykorzystując program do obróbki filmów, zmontowali dokumentacje filmową ze wszystkich warsztatów.

 

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie