,,Matematyka z elementami arytmetyki mentalnej”
Innowacja metodyczna
Autor: Justyna Sadowska
Innowacja pedagogiczna „Matematyka z elementami arytmetyki mentalnej” to skuteczny sposób na poprawę efektywności nauczania matematyki w klasie 4. Dzięki zastosowaniu różnorodnych metod i form pracy, w tym zabaw ruchowych, uczniowie chętniej uczestniczą w zajęciach i osiągają lepsze wyniki.
Celem głównym innowacji jest rozwój umiejętności matematycznych uczniów w sposób atrakcyjny i efektywny, poprzez włączenie elementów arytmetyki mentalnej do tradycyjnych zajęć.
Cele szczegółowe to:
- Poprawa umiejętności liczenia w pamięci: Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie liczb w zakresie materiału programowego klasy 4.
- Rozwój logicznego myślenia: Rozwiązywanie zadań wymagających analizy, syntezy i wnioskowania.
- Wzrost pewności siebie w zakresie matematyki: Przełamywanie lęku przed liczbami i zadaniami matematycznymi.
- Motywacja do nauki matematyki: Dzięki zastosowaniu różnorodnych form pracy, w tym zabaw ruchowych, zajęcia są bardziej atrakcyjne.