,,Matematyka z  elementami arytmetyki mentalnej”

 Innowacja metodyczna

Autor: Justyna Sadowska

Innowacja pedagogiczna „Matematyka z elementami arytmetyki mentalnej” to skuteczny sposób na poprawę efektywności nauczania matematyki w klasie 4. Dzięki zastosowaniu różnorodnych metod i form pracy, w tym zabaw ruchowych, uczniowie chętniej uczestniczą w zajęciach i osiągają lepsze wyniki.

Celem głównym  innowacji jest rozwój umiejętności matematycznych uczniów w sposób atrakcyjny i efektywny, poprzez włączenie elementów arytmetyki mentalnej do tradycyjnych zajęć.

Cele szczegółowe to:

  • Poprawa umiejętności liczenia w pamięci: Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie liczb w zakresie materiału programowego klasy 4.
  • Rozwój logicznego myślenia: Rozwiązywanie zadań wymagających analizy, syntezy i wnioskowania.
  • Wzrost pewności siebie w zakresie matematyki: Przełamywanie lęku przed liczbami i zadaniami matematycznymi.
  • Motywacja do nauki matematyki: Dzięki zastosowaniu różnorodnych form pracy, w tym zabaw ruchowych, zajęcia są bardziej atrakcyjne.