„AKCEPTUJĘ CO CZUJĘ - PSYCHOLOGICZNO-SENSORYCZNE ZAJĘCIA PROFILAKTYCZNE ”

 

1. Organizacja zajęć :

30 minut w grupie przedszkolnej – 1x w tygodniu

2. Opis zajęć:

Zajęcia mają na celu nauczyć dzieci rozpoznawać i regulować swoje emocje. Rozwijać wyrażanie swoich emocji w konstruktywny sposób. Zajęcia będą miały charakter sensoryczny, w celu budowania kreatywności i ciekawości świata dzieci.

Dodatkowo dzięki, ćwiczeniom ruchowym dzieci mogą rozwijać świadomość swojego ciała i tego jak dzięki ćwiczeniom rozładowujemy napięcie, stres oraz poprawiamy swoje samopoczucie.

3. Adresaci programu:

Dzieci w wieku przedszkolnym – wszystkie dzieci w jednej grupie.

4. Cele rozwojowe:

•     Rozwijanie inteligencji emocjonalnej akceptowanie emocji u siebie i innych

•    Rozpoznawanie i nazywanie emocji, by lepiej radzić sobie w sytuacjach społecznych

•    Usprawnianie motoryki małej w celu kształtowania prawidłowej mowy, rozwijajnia umiejętności samoobsługowych oraz umiejętności pisania i rysowania,

•    Doskonalenie spostrzegania i koncentrowania uwagi

•    Nabywanie umiejętności wyszukiwania strategii kontrolowania emocji

•    Kształtowanie wyobraźni i twórczości dziecka

•    Budowanie samoświadomości w celu pogłębienia wiedzy o samym sobie i kształtowania umiejętności wypowiadania swojego zdania

•    Rozwijanie umiejętności myślenia logicznego, analitycznego, przyczynowo - skutkowego

•    Kształtowanie wyobraźni przestrzennej

•    Rozwijanie orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, pamięci słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej

•    Nabywanie umiejętności wyrażania i rozładowywania emocji w sposób akceptowalny społecznie

•    Rozwijanie umiejętności współpracy

•    Kształtowanie motywacji do zaspokajania swoich potrze

•    Poszukiwanie strategii pomocnych w sytuacji odczuwania silnych, trudnych emocji

5. Prowadzący

Psycholog szkolny Justyna Wróbel (z kwalifikacjami do prowadzenia terapii Integracji Sensorycznej)