„AKCEPTUJĘ CO CZUJĘ - PSYCHOLOGICZNO-SENSORYCZNE ZAJĘCIA PROFILAKTYCZNE ”
1. Organizacja zajęć :
30 minut w grupie przedszkolnej – 1x w tygodniu
2. Opis zajęć:
Zajęcia mają na celu nauczyć dzieci rozpoznawać i regulować swoje emocje. Rozwijać wyrażanie swoich emocji w konstruktywny sposób. Zajęcia będą miały charakter sensoryczny, w celu budowania kreatywności i ciekawości świata dzieci.
Dodatkowo dzięki, ćwiczeniom ruchowym dzieci mogą rozwijać świadomość swojego ciała i tego jak dzięki ćwiczeniom rozładowujemy napięcie, stres oraz poprawiamy swoje samopoczucie.
3. Adresaci programu:
Dzieci w wieku przedszkolnym – wszystkie dzieci w jednej grupie.
4. Cele rozwojowe:
• Rozwijanie inteligencji emocjonalnej akceptowanie emocji u siebie i innych
• Rozpoznawanie i nazywanie emocji, by lepiej radzić sobie w sytuacjach społecznych
• Usprawnianie motoryki małej w celu kształtowania prawidłowej mowy, rozwijajnia umiejętności samoobsługowych oraz umiejętności pisania i rysowania,
• Doskonalenie spostrzegania i koncentrowania uwagi
• Nabywanie umiejętności wyszukiwania strategii kontrolowania emocji
• Kształtowanie wyobraźni i twórczości dziecka
• Budowanie samoświadomości w celu pogłębienia wiedzy o samym sobie i kształtowania umiejętności wypowiadania swojego zdania
• Rozwijanie umiejętności myślenia logicznego, analitycznego, przyczynowo - skutkowego
• Kształtowanie wyobraźni przestrzennej
• Rozwijanie orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, pamięci słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej
• Nabywanie umiejętności wyrażania i rozładowywania emocji w sposób akceptowalny społecznie
• Rozwijanie umiejętności współpracy
• Kształtowanie motywacji do zaspokajania swoich potrze
• Poszukiwanie strategii pomocnych w sytuacji odczuwania silnych, trudnych emocji
5. Prowadzący
Psycholog szkolny Justyna Wróbel (z kwalifikacjami do prowadzenia terapii Integracji Sensorycznej)